måndag 21 mars 2011

House You - Purple Disco Machine

Detta är grym Jacking House med riktigt taskig ljudkvalité, tack vare youtube.
Jag försöker fortfarande få tag i artister och soundcloud embedds, men det kan ju knappast vara tyst här! Och kvalitén på musiken kommer aldrig att sjunka, det lovar jag!

Jag snubblade över "House You" av en ren slump i förra veckan, och sedan dess har den surrat i mina hörlurar.
Skaparna till denna grymma remix, Purple Disco Machine , är väldigt svåra att hitta på nätet. Det jag har fått fram om dem är att de verkar vara en duo från tyskland med både afro-beat och techno tendenser. Ifall det är någon av er läsare som har koll på dem får ni gärna posta i kommentarsfältet nedanför!

"House You" är knappast något vi kan kalla techno, utan är en gravt funky bit. Samtidigt som den tar oss tillbaka till ett dansgolv någonstans på 70-talet kan vi också förnimma framtiden som om den redan låg bakom oss. Låt dina tankar röra sig fritt i denna "time-tube" av feeling, sound och funk så rör sig snart din kropp till ett beat du inte visste fanns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar